Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме: | Образовательная социальная сеть

Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме:  | Образовательная социальная сеть Английский

: сценарий инсценировки сказки «the little house. теремок» на английском языке

Светлана Платунова
Сценарий инсценировки сказки «The little house. Теремок» на английском языке

Показ сказки родителям «The little House»

(итоговое)

Здравствуйте! Много сказок рассказывают детям и взрослым сказочники. Вот одна из них начинается такими словами:

«Стоит в поле теремок,

Он не низок, не высок…»

Помните, как называется эта сказка? (Называют сказку). А вот вы, случайно, не знаете, откуда в поле теремок появился? А про домовят вы что-нибудь слышали? Ездили домовята по всему свету, побывали в Англии и заговорили вдруг по-английски. Приехали домой. И решили на лесной полянке построить красивый теремок. Вот только как дома строить помнят, а русский язык забыли.

Под английскую песню выходят домовята с яркими тележками, нагружёнными цветными кирпичиками. Достают из повозки разноцветные кирпичи, строятся цепочкой вокруг скамеек, передают друг другу кирпичи, изображают строительство.

Песня «Hello!» — трек № 1 (взявшись за руки)

Идёт Мышка с детьми

Mouse 1: Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies. What is your name?

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-daughter

Mouse 2: My name is Mouse-son.

Brownies : What can you do?

Mouse 1: We can dance!

Танец «Трек № 9»(все вместе)

Brownies : Come in, please. You are welcome!

Семья Мышек входит в теремок.

Идёт Лягушка с детьми.

Frog 1: Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies.

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-son.

Mouse 3: My name is Mouse-daughter.

Brownies : What is your name?

Frog 1: My name is Frog.

Frog 2: My name is Frog-daughter.

Frog 3: My name is Frog-son.

Brownies : What can you do?

Frog 1: We know finger-game.

Пальчиковая игра «5 fat sausages»(все вместе)

Brownies : Come in, please. You are welcome!

Семья Лягушек заходит в теремок.

Идёт Заяц с детьми.

Hare 1: Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies.

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-daughter.

Mouse 3: My name is Mouse-son.

Frog 1: My name is Frog.

Frog 2: My name is Frog-daughter.

Frog 3: My name is Frog-son.

Brownies : What is your name?

Hare 1: My name is Hare.

Hare 2: My name is Hare-daughter.

Hare 3: My name is Hare-son.

Brownies : What can you do?

Hare 1: We can sing.

Песня «Трек № 4»(все вместе)

Brownies : Come in, please. You are welcome!

Семья Зайцев заходит в теремок.

Идёт Лиса с детьми.

Fox 1: Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies.

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-daughter.

Mouse 3: My name is Mouse-son.

Frog 1: My name is Frog.

Frog 2: My name is Frog-daughter.

Frog 3: My name is Frog-son.

Hare 1: My name is Hare.

Hare 2: My name is Hare-daughter.

Hare 3: My name is Hare-son.

Brownies : What is your name?

Fox 1: My name is Fox.

Fox 2: My name is Fox-daughter.

Fox 3: My name is Fox-son.

Brownies : What can you do?

Fox 1: We can play.

Подвижная игра «Cunning Fox»(все вместе)

Brownies : Come in, please. You are welcome!

Семья Лисы заходит в теремок.

Идёт Волк с детьми.

Wolf 1: Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies.

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-daughter.

Mouse 3: My name is Mouse-son.

Frog 1: My name is Frog.

Frog 2: My name is Frog-daughter.

Frog 3: My name is Frog-son.

Hare 1: My name is Hare.

Hare 2: My name is Hare-daughter.

Hare 3: My name is Hare-son.

Fox 1: My name is Fox.

Fox 2: My name is Fox-daughter.

Fox 3: My name is Fox-son.

Brownies : What is your name?

Wolf 1: My name is Wolf.

Wolf 2: My name is Wolf-daughter.

Wolf 3: My name is Wolf-son.

Brownies : What can you do?

Wolf 1: We know colors.

Песня «Rainbow» (в руках нескольких детей определенный цвет из песни, которую в песне они поднимают, когда поют про этот цвет)

Brownies : Come in, please. You are welcome!

Семья Волка заходит в теремок.

Идёт Медведь.

Bear : Knock-knock-knock!

Little house! Little house!

Who lives in the little House?

Brownies : We are Brownies.

Mouse 1: My name is Mouse.

Mouse 2: My name is Mouse-daughter.

Mouse 3: My name is Mouse-son.

Frog 1: My name is Frog.

Frog 2: My name is Frog-daughter.

Frog 3: My name is Frog-son.

Hare 1: My name is Hare.

Hare 2: My name is Hare-daughter.

Hare 3: My name is Hare-son.

Fox 1: My name is Fox.

Fox 2: My name is Fox-daughter.

Fox 3: My name is Fox-son.

Wolf 1: My name is Wolf.

Wolf 2: My name is Wolf-daughter.

Wolf 3: My name is Wolf-son.

Brownies : What is your name?

Bear : My name is Bear.

Brownies : What can you do?

Bear : I can play.

Физкультминутка «Teddy Bear»(все вместе)

Brownies : You are too big! (испуг, удивление)

Bear : Let’s build the big House and live together!

Together : OK! Great! Good! Good idea. (радостно)

Строятся полукругом, поют финальную песню «Good bye!»— трек № 2 и уходят

Атрибуты: 2-3 тележки, ведра, лопаты, разноцв. кирпичи, картина радуги, 3 шапочки мышки, 3 шапки лягушки, 3 шапки зайца, 3 шапки лисы, 3 шапки волка, 1 шапка медведя, 5 шапок домовят-гномиков, цвета для песни «Радуга».

Персонажи:

Мышка 1 Заяц 1 Волк 1

Мышка 2 Заяц 2 Волк 2

Мышка 3 Заяц 3 Волк 3

Лягушка 1 Лиса 1 Медведь

Лягушка 2 Лиса 2 Домовята:

Лягушка 3 Лиса 3

(персонажей может быть больше или меньше, в зависимости от количества детей, посещающих занятие)

Задачи: обогащать опыт детей игрой на английском языке; способствовать эмоциональному, лексическому, фонетическому развитию детей через постановку сказки; умение детей принимать на себя роль; умение детьми использовать все лексические, грамматические и фонетические знания.

Ожидаемые результаты:

1. Получение детьми хорошего настроения и позитивного настроя от игры.

2. Умение выступать перед аудиторией.

3. Умение использовать все полученные знания: фонетические, грамматические, лексические.

Литература:

1. Биболетова М. З. Английский язык : Английский с удовольствием / Enjoy English – 1. Обнинск, 2008. 144 с.

2. Крижановская Т. В. Английский язык : для детей 4-5 лет. Ч. 1. М., 2022. 48 с.

3. Крижановская Т. В. Английский язык : для детей 4-5 лет. Ч. 2. М., 2022. 48 с.

4. Майер А. Английский в играх // Ребёнок в детском саду. № 4, 2004 г. С. 68 – 70.

5. Теремок/The little House/ текст, предисловие, упражнения и словарь Н. А. Наумовой. М., 16. с.

6. Шалаева Г. П. Английская грамматика для детей / Г. П. Шалаева. М. : СЛОВО:АСТ, 2022. 144 с

Сказка теремок на английском языке. сказка теремок на английском языке для детей: слушаем, смотрим, понимаем

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку

в подготовительной группе детского сада.

Ведущий:
Здравствуйте, ребятишки, девчонки и мальчишки!

Много сказок рассказывают детям и взрослым сказочники.

Вот одна из них начинается такими словами:
Стоит в поле теремок-теремок,
Он не низок не высок, не высок…
Помните, как называется эта сказка?

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Ведущий:
Возле леса – Wooden House,

Мимо
шла
малышка
Mouse .

(рассказывает стихотворение, прыгая на одной ножке)

Little grey mouse

Little grey mouse

Hop, hop, hop.

Little grey mouse

Little grey mouse

Stop, stop, stop.

Mouse
: Nobody. I can live in the house.

Появляется
лягушка
(Выпрыгивает
Лягушонок
— Frog.
Подходит
к
теремку
)
Frog:
What a nice house! Knock! Knock! Knock! Who lives in the house?
(Мышка
,
выглядывая
из
теремка
)
Mouse:
I am a Mouse. I live in the house.
Frog:
I am a Frog. I can swim and jump. (На
словах
swim – «
плавает
», jump-«
прыгает
»)


Mouse
: Very good. Come in.
(Лягушонок заходит в теремок)


Ведущий:
И пришел к ним на рассвете петушок горластый Петя.

Появляется Петушок.
Петушок поет песенку.

«Good morning»

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

I am glad to see you!

Cock
: What a nice house! Knock! Knock! Knock! Who lives in the house?
Mouse:
I am a Mouse.
Frog:
I am a Frog.
Mouse:
Who are you and what can you do?
Cock:
I am a Cock. I have a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12. (Достает большие часы и считает время на них)
Mouse
: Very good. Come in.

Выход зайца
.

Ведущий:
Заиграла балалайка, на полянку вышел Зайка.

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)
Hare:
What a nice house! Knock! Knock! Knock! Who lives in the house?

Mouse:
I am a Mouse.
Frog:
I am a Frog.
Cock:
I am a Cock.
Mouse:
Who are you and what can you do?
Hare:
I am a Hare. I have a big family.

Поет песенку

I have a mother
I have a father
I have a sister
I have a brother. Father, mother, sister, brother. Hand in hand with one another!

Это – family – семья, Мама, папа, брат, сестра и я!

Mouse
: Very good. Come in.

Ведущий:
Прыгнул в дом зайчишка серый.
Очень рады зайке звери.

Самовар забулькал в срок,

И в печи поспел пирог.


Hare
:
«Я» по-английски — «I»
Пирог с начинкой — «pie»
Начинка — cherry jam.
I pie, пожалуй, съем!
Я говорю: one, two,

И pie уже внутри,

Cчитаю one, two, three
И «pie» уже внутри.
Такой послушный «pie»,
А не сказал — good-bye!

Поют песню

по очереди куплет

Этюд. Наступает ночь, жители теремка засыпают. Звуки сверчков.

Ведущий:

Как проснутся все вокруг,
Cock – спортсмен уж тут как тут!
Всех зовет он на зарядку,
Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)
Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,
Head and shoulders,
Knees and toes, knees and toes.

Ведущий:
Тесновато вчетвером.
Так случилось: в теремочке
Нет пустого уголочка.

Под музыкальное сопровождение выходит Медведь.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

Bear:
What a nice house! Knock! Knock! Knock! Who lives in the house?
Mouse:
I am a Mouse.
Frog:
I am a Frog.
Hare:
I am a Hare.
Cock:
I am a Cock.
Mouse
: Who are you and what can you do?
Bear:
I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

Mouse: Very good. Come in.
Ведущий:
Дружно Friends- друзья живут,
И друг друга берегут!
Каждый день встречают вместе,
Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают) Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают) Stamp your feet together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают) Stamp your feet together!

Nod, nod, nod your head, (кивают) Nod your head together!

Dance, dance, dance and dance dance and dance together!

The wooden house (Теремок)

There is stood a small wooden house (teremok) in the open field.
A mouse ran by: — Little house, little house! Who lives in the little house?
Nobody answered. The mouse went into the house and began to live there.
A frog hopped by: — Little house, little house! Who lives in the little house?
— I am a mouse. And who are you?
— I am a frog. Let»s live together.
So the mouse and the frog began living together.

В открытом поле стоит маленький теремок.
Бежит мимо мышка: — Терем-теремок! Кто в тереме живет?
Никто не отзывается. Вошла мышка в теремок и стала в нем жить.
Прискакала лягушка: — Терем-теремок! Кто в тереме живет?
— Я мышка. А ты кто?
— А я лягушка. Давай вместе жить!
Стали мышка с лягушкой жить вместе.

A hare ran by.
He saw the house and asked: — Little house, little house! Who lives in the little house?
— I am a mouse.
— I am a frog. And who are you?
— And I am a hare.
The hare jumped into the house and all of them began living together.
Then there came a fox. She knocked on the window: — Little house, little house! Who lives in the little house?
— I am a mouse.
— I am a frog.
— And I am a hare. And who are you?
— And I am a fox. The fox climbed into the house too.

Бежит мимо зайчик.
Увидал теремок и спрашивает: Терем-теремок! Кто в тереме живет?
Я мышка.
Я лягушка. А ты кто?
А я зайчик.
Зайчик запрыгнул в дом и все они стали жить вместе.
Идет лисичка. Постучала в окошко: Терем-теремок! Кто в тереме живет?
— Я мышка.
— Я лягушка.
— А я зайчик. А ты кто?
— А я лисичка.
Забралась лисичка тоже в теремок.

A wolf ran by: — Little house, little house! Who lives in the little house?
— I am a mouse.
— I am a frog.
— And I am a hare.
— And I am a fox. And who are you?
— I am a wolf.
The wolf climbed into the house too, and they all started living together.

Прибежал волчок: — Терем-теремок! Кто в тереме живет?
— Я мышка.
— Я лягушка.
— А я зайчик.
— А я лисичка.
А ты кто? — А я волчок.
Волк влез в теремок, стали они впятером жить.

A bear walked by.
He saw the house and roared: — Little house, little house! Who lives in the little house?
— I am a mouse.
— I am a frog.
— And I am a hare.
— And I am a fox.
— And I am a wolf. Who are you?
— And I am a bear!!!
The bear started climbing onto the roof and — crushed the whole house!
All of the scared animals ran away in different directions!

Идет мимо медведь.
Увидал теремок да как заревет: — Терем-теремок! Кто в тереме живет?
— Я мышка.
— Я лягушка.
— А я зайчик.
— Я лисичка.
— А я волчок. А ты кто?
— А я медведь косолапый!
Влез медведь на крышу и Бах — раздавил теремок.
Все испуганные звери разбежались в разные направления!

A HOUSE IN THE WOOD

Действующие
лица
:

A mouse is running through the wood

A mouse: What a nice house! Who lives in the house? Nobody lives in the house.
Now it’s my house!

(Зашла мышка в теремок и поет песенку):

I am a mouse,

I live in the house

I am a mouse,

I have a nice house!

A frog is running through the wood

She stops at the door, she knocks at the door

A frog: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse, I live in the house. I can run and sing. And who are you?

A frog: I am a frog. I am green. I can jump and skip. May I live in your house?

A mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together.

(Зашла лягушка в теремок и стали они вместе петь):

One and two,

I and you,

One and two,

Who are you?

A cat is running through the wood

She stops at the door, she knocks at the door

A cat: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

All: And who are you?

A cat: I am a cat. I have no flat. I went to town to buy a hat. I can climb and sing. May I live with you?

(Зашла кошка в теремок и стали они вместе петь):

Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together,

Smile, smile at your friends,

Let us smile together!

A dog is running through the wood

A dog: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

All: And who are you?

A dog:

I am a dog,

My name is Jack,

My coat is white,

My nose is black.

A cat: Can you read?
(показывает карточки со словами)

A dog: Yes, I can.
(читает
громко
)

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A cock is running through the wood

A cock: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

All: And who are you?

A cock: I am a cock, I have a clock. I can fly and sing. May I live with you?

A dog: Can you count?

A cock: Yes, I can.
(Считает до 10, показывает зрителям карточки с цифрами — они называют их)

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A hen is running through the wood

She stops at the door, she knocks at the door

A hen: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock. And who are you?

A hen: I am a hen. My name is Pam. I can write, I have a pen.
(Показывает всем свою ручку). May I live with you?

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A pig is running through the wood

She stops at the door, she knocks at the door

A pig: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock.

A hen: I am a hen. And who are you?

A pig: I am a pig. My name is Naff-Naff. I am pink. I have two brothers Nuff-Nuff and Niff- Niff. I can swim and ride a bicycle. May I live with you?

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A hare is running through the wood

He stops at the door, he knocks at the door

A hare: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock.

A hen: I am a hen.

A pig: I am a pig. And who are you?

A hare: I am a hare. I like sport. I can play football, tennis and chess. Let’s do some exercises! (Все
делают
зарядку
)

Hands up, hands down,

Hands on hips, sit down.

Stand up. Hands to the sides:

Bend left, bend right.

Hands on hips

One, two, three – hop!

One, two, three – stop!

Stand still!

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A fox is running through the wood

She stops at the door, she knocks at the door

A fox: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock.

A hen: I am a hen.

A pig: I am a pig.

A hare: I am a hare. And who are you?

A fox: I am a fox, I have a box. I am very kind. I am not cunning. I don’t eat hens, cocks and pigs. I like fruit. May I live with you?

A dog: Can you dance?

A fox: Yes, I can. Let’s dance together! (Все
танцуют
)

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A wolf is running through the wood

He stops at the door, he knocks at the door

A wolf: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock.

A hen: I am a hen.

A pig: I am a pig.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox. And who are you?

A wolf: I am a wolf. I am grey. I am not ugly and cruel. I am brave and strong. I can recite poems:

I like to jump

I like to run

I like to play

It’s fun!

All: You are very nice. Come in. Let’s live together.

A bear is running through the wood

He stops at the door, he knocks at the door

A bear: What a nice house! Who lives in the house?

A mouse: I am a mouse

A frog: I am a frog

A cat: I am a cat.

A dog: I am a dog

A cock: I am a cock.

A hen: I am a hen.

A pig: I am a pig.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox.

A wolf: I am a wolf. And who are you?

A bear: I am a bear; I am big and very strong. I like honey. I like music. May I live with you?

All: You are too big and the house is too small. But you are nice. Let’s build a new beautiful house and live together!

A bear: Thank you! I can sing and dance too. Let’s sing the song “The more we are together”!

(все поют песню, взявшись за руки)

The more we are together,

Together, together,

The more we are together,

The happier we are.

For my friend is your friend

And your friend is my friend

The more we are together,

The happier we are!

М. В. Булганина, МБОУ «ООШ», с. Знаменка Старооскольского района, Белгородская область

Здравствуйте! Представляю вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.

В сценарии этой сказки были использованы слова, раннее изученные на занятиях кружка английского языка, поэтому маленькие зрители легко могли понять, о чем идет диалог.

Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка — Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

Mouse: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house? Nobody. I can live in the house.

(Выпрыгивает Лягушонок- Frog. Подходит к теремку)

Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка, выглядывая из теремка)

Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (На словах swim – «плавает», jump-«прыгает»)

Mouse: Very good. Come in. (Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a mother

I have a father

I have a sister

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

Mouse: Very good. Come in.

(Выбегает Петушок-Cock. Подходит к теремку)

Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare.

Mouse: Who are you and what can you do?

Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достает большие часы и считает время на них)

Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

Mouse: I am a Mouse.

Frog: I am a Frog.

Hare: I am a Hare.

Cock: I am a Cock.

Mouse: Who are you and what can you do?

Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатся руками за уши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатся руками за щеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхивают руками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаются друг другу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)

Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме:  | Образовательная социальная сеть

Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме:  | Образовательная социальная сеть

Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме:  | Образовательная социальная сеть

Сказка “Теремок” на английском языке. | Методическая разработка по теме:  | Образовательная социальная сеть

Инсценировка сказки на английском языке «Теремок».

Здравствуйте! Представляем вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.
Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка — Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

1Mouse: What a nice house! Nobody. I can live in the house.

(ВыпрыгиваетЛягушонок- Frog.
Подходитктеремку)

2Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка,
выглядываяизтеремка)

3Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

4Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (Насловах swim – «
плавает», jump-«
прыгает»)

5Mouse: Very good. Come in.
(Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

6
Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

7Mouse: I am a Mouse.

8Frog: I am a Frog.

9Mouse: Who are you and what can you do?

10Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

11
Mouse: Very good. Come in.

(ВыбегаетПетушок-Cock.
Подходитктеремку)

12Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

13Mouse: I am a Mouse.

14Frog: I am a Frog.

15Hare: I am a Hare.

16Mouse: Who are you and what can you do?

17Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достаетбольшиечасыисчитаетвремянаних)

18Mouse: Very good.
Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

19Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

20Mouse: I am a Mouse.

21Frog: I am a Frog.

22Hare: I am a Hare.

23Cock: I am a Cock.

24Mouse: Who are you and what can you do?

25Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink.
(Дарит цветы своим новым друзьям).

26
Mouse: Very good. Come in.

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатсярукамизауши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатсярукамизащеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхиваютруками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаютсядругдругу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)

Загадки учащихся зрителям

Онегина Лада 3б класс.It is small. It can run and jump. It is bad. It likes cheese and millet (пшено). It has got a long tail, a funny face and a pink nose. It is strong. (a mouse)

ВерхотинаДаша 3
бкласс.It likes honey, jam, nuts and fish. It can swim. It can’t jump. It has got a little tail and nose, small eyes and big teeth. In winter it likes to sleep. (a bear)

НахинчукПолина 3
бкласс.It is very funny. It can not stay on the place. It can run, jump and skip. It likes to eat bananas. We can see it at the zoo. (a monkey)

БижуновМиша 3
бкласс.It has got green eyes. It can jump and run well. It is smart. It likes ham, meat and eggs. It has got a funny face and pink nose. It can’t swim. It has got a long tail. It is good. (a cat)

КаневНикита 3
бкласс.It is big, very strong and angry. It is orange. It can run well. It can’t swim. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth. (a tiger)

АлеевАндрей 3
бкласс.It has got four legs and a small tail. It has no teeth. It can swim and dive under water. It carries a house around itself. (a turtle)

ЗиненкоСтас 3
бкласс. It’s big. It is very strong and angry. It is green. It can swim well. It can’t jump. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth and a long and strong tail. (a crocodile)

БакиеваАлина 3
акласс.I have got a pet. It is not big. It can’t swim. It likes to sing. It is black and red. It likes corn and cabbage. (a cockerel)

БирулинаСаша 3
акласс.I have got a pet. It’s big, strong and black. It can run, jump and swim. It can’t fly. It doesn’t like corn. It likes meat. (a dog)

ЕрмоленкоСергей, 3
аIt’s big, strong and kind. It has got nice eyes, funny ears and a long neck. It likes to run. But it can’t jump. It likes to read oranges and apples. But it is not fat. (a giraffe)

КозарецКостя 3
акласс.It’s small. It’s not angry. It is grey. It can jump well. It can’t swim. It likes to eat cabbage and cabbage. It has got long ears, a short tail and strong legs.
(a rabbit)
Thank you for Attention !

Сценарий постановки сказки "теремок" на английском языке | план-конспект на тему: | образовательная социальная сеть

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Гимназия №92

Муниципального образования г.Краснодара

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ

«The House in the Wood» («ТЕРЕМОК» )

К праздничному концерту в 1 классе,

посвященному  Международному Женскому Дню 8 Марта

 учитель английского языка

Рогозная Наталья Валерьевна

Краснодар 2022

Инсценировка сказки “ THE HOUSE IN THE WOOD”

Мероприятие рассчитано на учащихся 1 класса.

 Постановка проводится к Международному Женскому Дню 8 Марта.

Цели:

  1. повторение пройденного материала;
  2. развитие творческих и артистических способностей учащихся.

Задачи:

  1. Обучающая: выявление знаний, умений, навыков у учащихся начальной школы;
  2. Развивающая: развитие умения работать в команде; развитие памяти; мотивация к изучению английского языка и литературы.
  3. Воспитательная: воспитание чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой  культуре; воспитание эстетических качеств ребенка  при обращении к фольклору.

Ход мероприятия:

Ученики выходят на сцену и приветствуют гостей:

Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Дорогие наши мамы и бабушки, вы знаете, что ваши детки недавно познакомились с английскими буквами,  словами, и  так с ними подружились, что могут поздравить вас на английском языке!

Ребята, слово МАМА- звучит одинаково нежно и ласково на всех языках мира. А как оно звучит на английском языке?

Дети хором: Mother, Mummy, Mom.

Правильно! Девочки расскажут вам о том, как они любят своих мам (Читают стихотворение):

Ученица 1: I love mу dear Mummy,

                    I love her very much.

                   And do you live your Mummy?

                   Of course, and very much!

Ученица 2: Roses are red,

                   Violets are blue,

                   Honey is sweet,

                   And so are you!

Молодцы! А что же вы подарите  на праздник?

(Читают стишок)

Ученица 3: I’ve got a doll.

                    I’ve got a ball.

                    I’ve got toys,

                   I like them all!

Ну, я думаю, что игрушки не подойдут вашим мамам. Давайте лучше им подарим  СКАЗКУ!!!.

(Звучит мелодия «В гостях у сказки», дети выходят на сцену, переодетые в героев сказки.)

“THE HOUSE IN THE WOOD”

Characters:

  1. Mouse
  2. Frog
  3. Hare
  4. Wolf
  5. Fox
  6. Bear
  7. Ведущая 1
  8. Ведущая 2

На сцене стоит декорация «Теремка»  из фанеры, елочка, веточки деревьев и макет солнца, звучит мелодия «В гостях у сказки». За фасадом домика спряталась лягушка (The Frog).

Ведущая 1: Here is the house in the wood.

                    A Mouse is running through the wood.

                     It stops  at the door,

                     It knocks at the door.

Mouse: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog: I do!

Mouse:Who are you?

Frog:I’m a frog. Sorry, and who are you?

Mouse:I’m a mouse. Hello, Frog!

Frog:Hello, Mouse!

Mouse:May I come in?

Frog: Do, please. Come in.

Mouse: Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1: Here is the house in the wood.

                    A Hare is running through the wood.

                     It stops  at the door,

                     It knocks at the door.

Hare: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse:We do.

Hare:Who are you?

Frog:I’m a frog.

Mouse: I’ma mouse. Sorry, and who are you?

Hare:I’m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

Frog, Mouse:Do, please. Come in.

Hare:Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1: Here is the house in the wood.

                    A Fox  is running through the wood.

                     It stops  at the door,

                     It knocks at the door.

Fox: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare:We do.

Fox:Who are you?

Frog:I’m a frog.

Mouse:I’ma mouse.

Hare:I’m a hare. Sorry, and who are you?

Fox:I’m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

All:Do , please. Come in.

Fox:Thankyou! (входят в дом)

Ведущая 1: Here is the house in the wood.

                    A Wolf  is running through the wood.

                     It stops  at the door,

                     It knocks at the door.

Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare,Fox:We do.

Wolf: Who are you?

Frog::I’m a frog

Mouse:I’ma mouse.

Hare:I’m a hare.

Fox:I’m a fox.

Wolf:I’m a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?

All:Do, please. Come in.

Wolf:Thankyou. (входят в дом)

Ведущая 1: Here is the house in the wood.

                    A Bear  is running through the wood.

                     It stops  at the door,

                     It knocks at the door.

Bear: Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

Frog:I’m a frog.

Mouse:I’m a mouse.

Hare:I’m a hare.

Fox: I’m a fox.

Wolf: I’m a wolf. And who are you?

Bear: I’m a bear. May I live with you?

All: No, you are too big! Run away! Run away! (медведьубегает)

Ведущая 2: Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! Theyarehappy!!!

Играет мелодия «The more we are together», все встают в круг и водят хоровод под песню. Дети поют:

The more we are together, together, together,

The more we are together, the happier we are!

 For your friends are my friends

And my friends are your friends.

The more we are together, the happier we are!

THE END

Актеры и ведущие в поклоне удаляются со сцены.

Оцените статью