Разговорные клише английского языка

Разговорные клише английского языка Английский

Как высказывать свою точку зрения на английском

Английский язык богат выражениями, но почему-то нам особенно полюбилось только одно: I think. Или в лучшем случае: In my opinion.

В этой статье мы предлагаем вам большой выбор выражений и фраз, которые помогут вам выражать собственное мнение и говорить о разных точках зрения. Эти выражения полезны для всех, кто готовится к разговорной и письменной части международных экзаменов.

Прежде всего, хочется уделить внимание слову view (точка зрения, мнение, взгляд). Есть очень много выражений и словосочетаний со словом view, которые обязательно вам пригодятся:

a clear point of view – четкая точка зрения

  • a contrary point of view – противоположная точка зрения
  • a different point of view –другая точка зрения
  • a general point of view – общая точка зрения
  • a one-sided point of view – однобокая точка зрения
  • a reasonable point of view – рациональная точка зрения
  • a similar point of view – схожая точка зрения
  • an opposite point of view – противоположная точка зрения
  • to defend a point of view – защищать точку зрения
  • to explain a point of view – объяснять точку зрения
  • to express a point of view – высказывать точку зрения
  • to form a clear view of the situation – уяснить ситуацию
  • to hold extreme views in politics – придерживаться крайних взглядов в политике
  • to maintain a point of view – придерживаться точки зрения
  • to make clear your point of view – прояснять свою точку зрения
  • to present a point of view – высказывать мнение
  • to put forward a point of view – выражать мнение
  • to share a point of view – разделять точку зрения
  • to voice a point of view – высказать мнение

In my view … – На мой взгляд …

Iholdtheviewthat … – Я придерживаюсь мнения, что …

Frommypointofview, … – С моей точки зрения …

I have no view on this problem. – У меня нет мнения по этому вопросу.

I want to make my point of view clear. – Я хочу выразить свою точку зрения.

My point of view is quite different from yours. – Моя точка зрения отличается от вашей.

Our points of view are very similar. – Наши точки зрения очень похожи.

Our points of view are identical. – Наши точки зрения идентичные.

I want to justify my point of view. – Я хочу оправдать свою точку зрения.

I am not insisting that you accept my point of view. – Я не настаиваю на том, чтобы вы приняли мою точку зрения.

I share your point of view. – Я разделяю вашу точку зрения.

Еще одно важное слово для высказывания точки зрения – opinion (взгляд, мнение, убеждение):

a considered opinion – обоснованное, твёрдое мнение

  1. a frank opinion – честное мнение
  2. an honest opinion – откровенное мнение
  3. a prevailing opinion – преобладающее мнение
  4. a prevalent opinion – преобладающее мнение
  5. a public opinion – общественное мнение
  6. a strong opinion – глубокое убеждение
  7. an  opposing opinion – противоположное мнение
  8. an opinion about / on –  мнение по поводу чего-л.
  9. conflicting opinions – противоречивые мнения
  10. to act up to one’s opinions – действовать согласно своим убеждениям
  11. to air an opinion – выразить мнение
  12. be of the opinion that – полагать, что
  13. to express an opinion – высказать мнение
  14.  to form an opinion about – составить мнение о
  15. to hand down an opinion – официально объявлять точку зрения
  16. to have a high opinion of –  быть  высокого мнения о
  17. to have a low opinion of –  быть низкого, плохого мнения о
  18. to have no opinion of – не иметь мнения о
  19. to have no settled opinions – не иметь определённых взглядов
  20. to hold an opinion –  иметь мнение
  21. to mold public opinion – формировать общественное мнение
  22. to state an opinion – высказать мнение
  23. to voice an opinion – выразить мнение

I am of the opinion that … – Я придерживаюсь того мнения, что …

In my opinion, … – По моему мнению…

I hold the opinion that … – Я придерживаюсь того мнения, что …

Для выражения мнения может использоваться слово impression (представление, понятие, мнение):

a false impression – ошибочное мнение

  • a wrong impression – ошибочное мнение
  • an inaccurate impression – неправильное мнение
  • to be under the impression that – быть под впечатлением, что
  • to have an impression that – иметь мнение, что

My impression is that … – Мое мнение таково, что …             

Еще несколько полезных выражений, которые помогут вам высказывать свою точку зрения:

Asfar as I am concerned, … – Насколько мне известно …

I am sure that … – Я уверен,что …

I am certain that … – Я уверен, что …

Ibetthat … – Готов поспорить, что …

Idaresaythat … – Осмелюсь сказать, что …

Iguessthat … –  Я предполагаю, что …

Ihavenodoubtthat … – Я не сомневаюсь, что …

Ihavethefeelingthat … – У меня такое чувство, что …

Iidentifywithyou. – Я разделяю ваши взгляды.

I consider that … – Я считаю, что …

I believe that … – Я думаю, что …

I suppose that … – Я предполагаю, что …

I presume that … – Я полагаю, что …

I assume that … – Я предполагаю, что …

I will stand my ground. – Я буду стоять на своем.

I would say that … – Я бы сказал, что …

In my eyes, … – На мой взгляд …

It goes without saying that … – Само собой разумеется …

It seems to me that … – Мне кажется, что …

My belief is that … – Я убежден, что …

My conviction is that … – Я убежден, что …

Speaking personally, … – Честно говоря, …

To my mind, … – По моему мнению …

I am under the impression that … – У меня складывается впечатление, что…

It is my impression that … – У меня такое впечатление, что …

Презентация на английском языке — стандартные фразы / деловой английский — фразы на английском | английский язык онлайн

Начало презентации
Good morning / afternoon / evening ladies and gentlemenДоброе утро / день / вечер дамы и господа
My name is… I am …Меня зовут … Я являюсь …
Today I would like to talk with you about …Сегодня я хотел бы поговорить с вами о…
My aim for today’s presentation is to give you information about …Цель моей сегодняшней презентации – проинформировать вас о…
I have been asked to comment on what I think of the way …Меня попросили сказать / прокомментировать, что я думаю о способе …
Please feel free to interrupt me if there are any questions.Пожалуйста, не стесняйтесь прерывать меня, если возникнут любые вопросы.
If you have any questions, please feel free to ask me at the end of the presentation.Если у вас есть какие-либо вопросы, пожалуйста, задайте их по окончании презентации.
Сообщение о плане презентации
At the outset …Вначале …
First of all, … / Above all, …Прежде всего …
First I would like to talk about …Сначала я хотел бы сказать о …
I’d like to start by saying …Я бы хотел начать с …
Before discussing …Перед тем как обсуждать …
Describing this process, it is necessary to start with …Описывая этот процесс, необходимо начать с …
Firstly, we must become accustomed to the terminology, which uses …Сначала мы должны ознакомиться с терминологией, которую использует …
I’d like to come to the right point …Я бы хотел сразу приступить к делу …
I am going to divide my review / report / article into 3 areas / parts …Я собираюсь разделить свой обзор / доклад / статью на 3 части …
I will begin with a definition of …, then go on to a brief review …Я начну с определения …, затем перейду к краткому обзору …
Let us start by mentioning a few facts …Давайте начнем с упоминания некоторых фактов …
Then I would like to take a look at…Затем я хотел бы взглянуть на …
Following that we should talk about …Вслед за этим мы должны поговорить о …
Lastly we are going to discuss …В заключение мы обсудим …
I would like to talk to you today about _____ for ___ minutes.Сегодня я хотел бы поговорить с вами о _____ в течение _____ минут.
We should be finished here today by ____ o’clock.Мы должны закончить сегодня к ___ часам.
Управление презентацией
Now we will look at …Сейчас мы посмотрим на …
I’d like now to discuss…Я бы хотел обсудить сейчас …
Before moving to the next point I need to …Прежде чем перейти к следующему вопросу, мне необходимо …
Let’s now talk about…Давайте сейчас поговорим о …
Let’s now turn to…Давайте перейдем сейчас к …
Let’s move on to…Давайте перейдем к …
That will bring us to our next point …Это приведет нас к нашему следующему пункту …
Moving on to our next point …Переходим к нашему следующему пункту …
Let us now turn to …, namely to …Теперь перейдем к …, а именно к …
We come now to the description of …Теперь мы подошли к описанию …
Let’s switch to another topic …Перейдем на другую тему …
Let us now proceed to consider how …Давайте перейдем к рассмотрению того, как …
Firstly …Во-первых …
Secondly …Во-вторых …
Thirdly …В-третьих …
I’d like to describe in detail …Я бы хотел подробно описать …
Let’s face the fact …Давайте обратимся к факту …
Consider another situation.Рассмотрим другую ситуацию …
Let’s go back a bit to …Давайте немного вернемся к …
It will take up too much time / space …Это займет слишком много времени / места …
This point will be discussed later / after …Этот вопрос будет обсуждаться позднее / после …
Lastly …Наконец / в заключение …
Eventually we must confess …В конечном итоге, мы должны признаться …
Now we come to the final phase of …Теперь перейдем к заключительному этапу …
One more question remains to discuss …Остается еще один вопрос для обсуждения …
And the last point, …И последний вопрос / замечание, …
A final remark.Последнее замечание.
Подведение итогов
I would just like to sum up the main points again …Я бы еще раз хотел подвести итоги основных пунктов …
If I could just summarize our main points before your questions. So, in conclusion …Я хочу только подвести итоги наших главных пунктов перед тем, как вы начнете задавать вопросы. Итак, в заключение …
Finally let me just sum up today’s main topics …В заключение, позвольте мне подвести итоги сегодняшних основных тем …
Concluding what has been said above, I want to stress that …Подводя итог тому, что было сказано выше, я хочу подчеркнуть, что …
I will sum up what has been said …Я подытожу все сказанное …
To conclude this work …В завершение этой работы …
To summarize, the approach to … described here is …Резюмируем: подход к …, описанный здесь, состоит в …
We arrived at the conclusion that …Мы пришли к заключению, что …
We shouldn’t rush to a conclusion …Мы не должны делать поспешный вывод …
We find the following points significant …Мы находим важными следующие моменты …
We can draw just one conclusion since …Мы можем сделать лишь один вывод, поскольку …
As a summary I would like to say that …В качестве обобщения, я бы хотел сказать, что …
Finally, the results are given in …И, наконец, результаты представлены в …
Уточнения
I’m sorry, could you expand on that a little?Простите, можно немножко поподробнее?
Could you clarify your question for me?Могли бы вы прояснить этот вопрос для меня?
I’m sorry I don’t think I’ve understood your question, could you rephrase it for me?Извините, по-моему, я не понял вашего вопроса. Могли бы вы изложить его иначе (перефразировать) для меня?
I think what you are asking is …Я думаю то, о чем вы спрашиваете, это …
If I’ve understood you correctly you are asking about …Если я правильно вас понял, вы спрашиваете о …
So you are asking about …Итак, вы спрашиваете о …
Разные полезные фразы
Thus …Таким образом …
Thus we see …Таким образом, мы видим …
In consequence …В результате …
In consequence of …Вследствие …
Turning now to possible variants …Переходя теперь к возможным вариантам …
We can further divide this category into two types …В дальнейшем мы можем разделить эту категорию на два типа …
>We can now go one step further …Теперь мы можем продвинуться на шаг вперед …
That is why we have repeatedly suggested that …Вот почему мы неоднократно предлагали …
However this conclusion may turn out to be hasty, if …Однако этот вывод может оказаться поспешным, если …
Maybe we could get definite results at an earlier date …Возможно, мы могли бы получить определенные результаты на более раннюю дату (раньше) …
No definite conclusions have so far been reached in these discussions …В ходе этих дискуссий так и не были сделаны какие-либо определенные выводы …
Results are encouraging for …Результаты обнадеживающие, поскольку …
Results from such research should provide …Результаты такого исследования должны обеспечить …
That yields no results …Это не дает никаких результатов …
The logical conclusion is that …Логическим заключением является то, что …
The result was astounding …Результат был ошеломляющим …
The results are not surprising …Результаты неудивительны …
Then eventually I came to the conclusion that …Затем, со временем, я пришел к выводу, о том что …
There are two important consequences of …Есть два важных следствия …
The first step is to develop …Первый шаг состоит в том, чтобы разработать …
The second phase of is that …Второй этап … в том, чтобы …
There are two main stages in thе procedure …В данной процедуре есть два главных этапа …
Although I think that …Хотя я полагаю, что …
I strongly believe that …Я решительно полагаю, что …
In order to understand …Для того чтобы понять …
It has to be said that …Необходимо сказать, что …
Many experts are coming to believe that only …Многие эксперты все больше приходят к убеждению, что только …
Some experts, however, think that …Некоторые эксперты, однако, думают, что …
Someone may say that …Кто-то может сказать, что …
Though we used to think …Хотя мы привыкли полагать …
It is generally considered that …Обычно полагают, что …
We should realize that …Мы должны осознавать, что …
Now we understand why it is so hard to …Теперь мы понимаем, почему так трудно …
Consider how it can be done …Рассмотрим, как это может быть сделано …
At first glance it would seem that …На первый взгляд могло бы показаться, что …
It can be viewed in a different light …Можно иначе смотреть на это …
It has been assumed that …Предполагалось, что …
Let us assume for a moment that …Предположим на минуту, что …
Suppose, for example, that …Предположим, например, что …
Though it might seem paradoxical, …Хотя это могло бы показаться парадоксальным …
You might know that …Вы, возможно, знаете, что …
But it can be claimed that …Но можно утверждать, что …
Let us not forget that …Давайте не будем забывать, что …
This simplified approach ignores the importance of …Этот упрощенный подход игнорирует важность …
и так далее … Перечислять все возможные фразы в настоящем документе не целесообразно. Рекомендуем перейти в раздел Словари / переводчики скачать и скачать Англо-русский словарь словосочетаний и клише для специалиста-исследователя. В нем вы найдете 3 000 выражений, клише, словесных конструкций и фраз для подготовки статей, рефератов, дипломов, проведения докладов и презентаций.
Читайте также:  Вводные слова в английском. Согласно знаменитому афоризму, именно… | by Castro Estelano | Ouida English | Medium

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 votes, average: 4,90 out of 5)
Разговорные клише английского языкаLoading…

Таблица разговорных фраз-клише, которые помогут высказать свое мнение

ФразаПример
1I think that…
Я думаю (я считаю), что…
I think we should invite him to the party.
Я думаю, нам следует пригласить его на вечеринку.
2Personally, I think / prefer…
Лично я считаю/предпочитаю…
Personally, I think 5 o’clock is the best time for the meeting.
Лично я считаю, что 5 часов — лучшее время для встречи.
3Speaking personally…
Лично для меня…
— Is it worth the effort?
— Speaking personally, yes.

— Стоит ли это усилий?
— Лично для меня — да.

4I believe
Я думаю, я уверен
I believe they will abolish it.
Я думаю, они это устранят.
5I suppose
Я полагаю
I suppose he’ll never return.
Полагаю, он никогда не вернётся.
6I guess
Я предполагаю, полагаю, надо полагать
I guess he’s popular in his town.
Я полагаю, он популярен в своём городе.
7It seems to me that…
Мне кажется, что…
It seems to me the heading is not good enough.
Мне кажется, заголовок не достаточно хорош.
8It appears to me that…
Мне кажется, что…
It appears to me that we need to change it.
Мне кажется, что нам нужно поменять это.
9As for me…
Что касается меня… / по-моему… / по мне…
As for me, I’d prefer the black one.
По мне, я бы предпочёл чёрный.
10As far as I’m concerned
Что касается меня… / что касается меня… / с моей точки зрения…
As far as I’m concerned, this color is not appropriate.
С моей точки зрения, этот цвет неподходящий.
11From my point of view
С моей точки зрения
From my point of view, the meeting was successful.
С моей точки зрения, встреча была успешной.
12To my mind
По моему мнению
To my mind he is a very prospective employee.
По моему мнению, он очень перспективный работник.
13In my opinion / according to my opinion
По моему мнению
In my opinion, we should stick to this plan.
По моему мнению, нам следует придерживаться этого плана.
14I feel that…
Мне кажется, что…
I feel that it’ll impress him!
Мне кажется, это его впечатлит!
15I’m inclined to believe, that…
Я склонен полагать, что…
I’m inclined to believe that he’s the best candidate for this position.
Склонен полагать, что он лучший кандидат на эту должность.
16I reckon
Я считаю…
I reckon, it’s worth my time.
Я считаю, это стоит моего времени.
17From my perspective
С моей точки зрения…
From my perspective, it’s not so difficult.
С моей точки зрения, это не так сложно.
18I’m convinced that…
Я убеждён, уверен, что…
I’m convinced that she’s guilty.
Я убеждён, что она виновата.
19If you ask me…
Лично я считаю… / Если хотите знать.
Their marriage was a mistake, If you ask me.
Лично я считаю, их брак был ошибкой.
20I have a hunch
У меня предчувствие
I had a hunch he would come back.
Я чувствовала, что он вернётся.
21I’m in favor
Я за…
I’m in favor of equal payment.
Я за равную оплату.

Этих фраз-клише более, чем достаточно, чтобы красиво, грамотно и разнообразно высказывать своё мнение по-английски. Запомнив эти фразы, вы значительно сократите время для обдумывания и формулирования предложения, и, наверняка сможете заслужить уважение у собеседника.

Итак, сначала запомните фразы, применяя их в собственной речи — ваша задача, довести этот навык до автоматизма. Оглянитесь вокруг, попробуйте высказывать своё мнение по поводу всего, что видите (Я думаю, этот стол слишком маленький… мне кажется, здесь нужно прибраться… и так далее!) Затем в живом общении будет гораздо проще этими фразами пользоваться.

Фразы-клише для учителя английского языка | статья по английскому языку на тему: | образовательная социальная сеть

Hello, boys and girls.

Здравствуйте, ребята.

Читайте также:  Употребление much, many, few, little, a lot of, plenty ‹

Good-bye, boys and girls

До свидания, ребята.

Stand up, please!

Встань, пожалуйста.

Sit down, please!

Сядь, пожалуйста.

Get ready for the lesson.

Подготовьтесь к уроку.

The lesson is over.

Урок окончен

Listen to me, please.

Послушайте, пожалуйста.

Say after me.

Повторяйте за мной.

Say it again.

Скажите еще раз.

Tell us about …

Расскажите нам о …

Write down your homework.

Запишите домашнее задание.

Who is on duty today?

Кто сегодня дежурный?

Who is away / absent today?

Кто отсутствует?

What’s the matter with him (her)?

Что с ним (ней) случилось?

He (she) is ill.

Он (она) больной.

Go to your place.

Иди на свое место.

Make up a dialogue.

Придумай диалог.

Answer my questions.

Ответь на вопросы.

Count from … to …

Посчитай от … до …

Let’s check your homework.

Давайте проверим ваше домашнее задание.

Look at the picture and say.

Посмотрите на рисунок и скажите.

Say it correctly.

Скажи это правильно

Listen and repeat.

Послушай и повтори.

Describe the …

Опиши …

Any questions?

Есть вопросы?

Open your book, page …

Откройте книгу, страница …

Close your books.

Закройте свои книги.

Name the letter.

Назови букву.

Spell the word.

Скажи слово по буквам.

Pronounce the letter.

Произнеси букву.

Speak louder, please.

Говори громче, пожалуйста.

Make up sentences with …

Придумай предложения с …

Learn the poem (by heart).

Выучи стихотворение.

Correct the mistake.

Исправь ошибку.

Take a piece of chalk.

Возьми кусок мела.

Clean the blackboard

Вытри доску.

Stop talking.

Перестань разговаривать.

Make up words.

Придумай слова

Make up questions.

Придумай вопросы.

Write the letter.

Запиши букву.

That’s right.

Верно.

That’s wrong.

Неправильно.

Name the words beginning with …

Назови слова, начинающиеся с …

Come up to the blackboard.

Подойди к доске.

Take your record-book and put it on my table.

Возьми свой дневник и положи мне на стол.

1. Приветствие

Welcome, everybody!

Welcome to all of you.

I’d like to welcome you all to this course.

Good morning, everybody.

Good afternoon, everybody.

Hello, everyone.

Hello there, (Denis).    

How are you?

How are you today, (Anna)?

How are you getting on?

How’s life?

How are things with you, (Katya)?

Are you feeling better today, (Semyon)?

And what about you, Masha? How are you today?

Good morning, Andrey. How are you feeling today?

How are you getting on?

How are things?

How are we all doing this morning?

How’s everyone feeling today?

How’s it going?

That’s nice to hear.

I’m glad/ pleased/ happy/ sorry to hear that.

I hope you all had a good/ enjoyable/ relaxing holiday/ break.

I hope you are all feeling well/ fit.

I hope you’ve had/ you’re having a nice/ good day so far.

2. В начале учебного года

My name is _____. I’m your new English teacher.

I’ll be teaching you English this year.

I’ve got five lessons with you each week.        

3. Проверка посещаемости

Class (ladies and gentlemen, students)…

People / folks / guys / you guys …. (AmE). (Informally, and with older learners).

Let’s see if everyone’s here.

I’ll just check who’s here.

I’ll have to take/ check attendance. / I am taking attendance. (AmE)

I’ll mark/ take/ check the register.

I’m going to call your names/ the roll.

Raise your hand and say “Here”/ “Present”.

Who’s absent?

Who’s not here today?

Who isn’t here?

Who’s missing/ away/ not here today?

Are you all here today?

Is the whole class here today?

Any absences?

Is anybody absent/ away/ missing?

Anybody whose name I haven’t called?

Did I miss anybody (out)?

Who is absent today?.

Who isn’t here today?

What’s the matter with (Anna) today?

What’s wrong with (Denis) today?

Why were you absent last Friday, (Masha)?  

Where’s Masha this morning/ today?

What’s wrong / the matter with Masha?

Has anybody seen Masha today?

Does anybody know where Masha is?

Masha’s away. Does anybody know why?

Is she absent or just late?

When will Masha be back?

Who wasn’t here last time?

Was anybody away/ absent/ missing last time?

Who was absent last time?

Who missed last Monday’s lesson?

Why weren’t you here last time?

Make sure you bring an absence note.

What was the matter?

What was the problem?

Have you been ill?

Everybody’s here.

Nice to see you all here.

Nobody’s away today.

I’m glad you could all make it.

So everybody is here except (for) (Lena) and (Dima).

So only two people away today.

Put your hand up if you are not here. )))

Alexey is away. Does anybody know why? He may have missed the bus. What do you think?

(Tanya), are you all right/ OK/ feeling better now?

I hope you feeling better.

Are you feeling better, Katya?

I hope you’ve recovered from your cold, Masha.

What happened to your leg?

Ask your friends to tell you what we’ve been doing.

Could someone explain to Boris what we have been working on?

You missed two lessons.

I hope you can catch up.

Stay behind/ See me after the lesson.

If you yourself have been ill or away, you may ask:

How did you get on/ manage with Galina Ivanovna?

What did you do with Galina Ivanovna?

How far did you get with this unit?

4. Начало занятия

Let’s begin our lesson now.

So we can begin today’s lesson.

Is everybody ready to start?

I hope you are all ready for your English lesson.

I think we can start now.

Now we can get down to work.

5. Оргмомент

I’ll be handing back your last papers tomorrow.

Okay, class, so I’ve marked your papers, here they are.

Оценка работы учащихся

Похвала: высшая степень одобрения

Excellent!

Perfect!

Brilliant!

Fantastic!

Fantastic job!

Magnificent!

Terrific!

Marvellous.

Superb!

Wow!

Great stuff!

You’re doing great!

Keep it up!

Very fine.

Hooray for you!

That’s better than ever!

Super work!

Phenomenal!

Exceptional perfomance.

You made my day.

That’s very good.

Well done!

Good job!

Way to go!

Very good!

Great you are!

That’s exactly the point.

That’s just what I was looking for.

Сдержанная оценка ответа

Right.

Yes.

Fine.

Good.

Quite right.

That’s right.

That’s it.

That’s correct.

That’s quite right.

Yes, you’ve got it.

You’ve got the idea.

A good guess.

Exactly.

I like that!

Good for you!

That’s nice.

That’s perfectly correct.

Yes, you’ve got it.

That’s just what I was looking for.

You really figured it out!

That’s much better now!

You are improving.

Doing great.

You’ve made a lot of progress.

You didn’t make a single mistake.

 I have marked your essay. I have also made some corrections

You did a great job.

It (all) depends.

It might be, I suppose.

In a way, perhaps.

Sort of , yes.

That’s more like it.

That’s much better.

That’s a lot better.

You’ve improved a lot.

That’s the way.

That’s correct.

Jolly good (only in England).

You made a very good job of that.

Оценка неточных или неправильных ответов

Not really.

Unfortunately not.

I’m afraid that’s not quite right.

You can’t say that, I’m afraid.

You can’t use that word here.

Good try, but not quite right.

Not quite right. Try again.

Not exactly.

You were almost right.

That’s almost it.

You’re halfway there.

You’ve almost got it.

You’re on the right lines.

Выражение поддержки

There’s no need to rush.

There’s no hurry.

We have plenty of time.

Go on.

Have a try.

Have a go.

Have a guess.

There’s nothing wrong with your answer.

What you said was perfectly all right.

You didn’t make a single mistake.

Don’t worry about your pronunciation.

Don’t worry about your spelling.

Don’t worry, it’ll improve.

Maybe this will help you.

Do you want a clue (hint)?

You have good pronunciation.

Your pronunciation is very good.

You are communicating well.

You speak very fluently.

You have made a lot of progress.

You still have some trouble with pronuncation.

You need more practice with these words.

You’ll have to spend some time practising this.

You’re getting better at it all the time.

You’ve improved no end.

You’ve got the idea.

That’s (much/a lot) better.

You are improving.

You have made a lot of progress.

Not quite right, try it again.

You’ve almost got it.

You’re half way there.

Have a guess if you don’t know.

Not to worry, it’ll improve.

What if I give you a clue?

I’ll help you if you get stuck.

That wasn’t very good.

That was rather disappointing.

You can do better than that.

Во время занятия

Are you ready?

Who wants to go first?

We’ll learn how to …

Open your books at page …

Turn to page …

We are at page (23) to do exercise (6).

Look at acitivity five.

Read the directions to exercise (3).

Listen to this tape.

Say after me.

(Denis), will you repeat it?

One more time, please.

Say it again, please.

Again, please.

Everybody …

You have five minutes to do this.

Who’s next?

Like this, not like that.

First …

Next…

After that…

Then…

Finally…

Are you ready?

Are you with me?

Are you OK?

OK so far?

Do you get it?

Do you understand?

Do you follow me?

What did you say?

I don’t understand.

I don’t get it.

Like this?

Is this OK?

Come to the front of the class.

Make groups of four.

Move your desks into groups of four people.

Turn your desks around.

Make a horseshoe shape with your desks.

Make a circle with your desks.

Make a line of desks facing each other.

Sit back to back.

Work together with your friend

Find a partner

Work in pairs/threes/fours/fives.

Work in groups of two/three/four.

I want you to form groups.

Form groups of three.

Here are some tasks for you to work on in groups of four.

There are too many in this group.

Can you join the other group?

Only three people in each group.

I asked for four people to a group.

Everybody work individually.

Work by yourselves.

Читайте также:  Урок 2. Английский язык онлайн. » Английский язык для начинающих. Онлайн курс

Work independently.

Ask your neighbor for help.

Work on the task together.

Ask other people in the group

Ask others in the class.

Interview someone else.

Ask everyone in the class.

Stand up and find another partner.

Have you finished?

Do the next activity.

Move on to the next activity.

Giving instructions.

Open your books at page 52.

Come out and write it on the board.

Listen to the tape, please.

Get into groups of four.

Finish off this song at home.

Everybody, please.

All together now.

The whole class, please.

I want you all to join in.

Could you try the next one?

I would like you to write this down.

Would you mind switching the lights on?

It might be an idea to leave this till next time.

Who would like to read?

Which topic will your group report on?

Do you want to answer question 3?     Sequencing

First of all, today, …

Right. Now we will go on to the next exercise.

Pass around these handouts, please.

Two students share one sheet.

Pass these to the back.

Could you share with your partner?

Is there anybody who hasn’t got a copy?

Take one and pass them on.

Pass out the exercises.

Have you lost yours?

Take out your books.

Have you finished?

For the last thing today, let’s …

Whose turn is it to read?

Which question are you on?

Next one, please.

Who has not gone yet?

Who has not {presented/recited/read} their {monologue/homework} yet?

Let me explain what I want you to do next.

The idea of this exercise is for you to …

You have ten minutes to do this.

Your time is up.

Finish this by twenty to eleven.

Can you all see the board?

Have you found the place?

Are you all ready?

Look this way.

Leave that alone now.

Be careful.

Yes, that’s right.

Fine.

Try again.

What about this word?

What’s the Russian for “background”?

Explain it in your own words.

It’s spelt with a capital “J”.

Can anybody correct this sentence?

Fill in the missing words.

Mark the right alternative.

While we’re on the subject, …

As I said earlier, …

Let me sum up.

Is there anything you don’t/ didn’t understand?

Is/ was everything clear?

Anything not clear (to you)?

Let’s see if you’ve understood.

I’ll just check how well you’ve understood.

Let me ask you some questions about/ on this passage.

Can you briefly summerize the main ideas?

Did you get the main/ general idea of the passage?

Did you get the gist of the text?

Let’s see if you remember what happened.

How much do you remember (of the story)?

Read the passage silently.

Prepare the next three paragraphs.

Familiarize yourselves with the text.

Read through the conversation on your own.

Study the chapter by yourself.

Have a look at the next section in your own time.

If there are any words you don’t know, please ask.

Look up any new words in the dictionary.

Try to answer these questions.

While reading, try to answer the questions.

As you read, try to find answers to the following questions.

Try to get the main idea.

Read it through quickly to get the main ideas.

It doesn’t matter if you don’t understand every word.

Just try to get the gist.

Jot down some key ideas.

Skim the text (through).

Can anyone guess/ predict/ suggest what will happen next?

Before you read the next section, can you guess how the story will end?

How might the story go on/ continue?

Look it up in the index/ in the grammar section/ the bibliography.

Check it in the appendix/ the footnotes/ an encyclopedia/ a thesaurus.

Look it up on Google/ the Internet.

Why don’t you Google it?

Let’s act out this dialogue.

Now we can act this conversation (out).

Let’s dramatize this story/ dialogue.

How would you act this scene out?

Come out to the front and show everybody else.

Come out and mime (your favourite sport).

Who wants to be the (reporter)?

Any volunteers to be/ to play/ for the (interviewee)?

Who wants to play/ read the part of (Julia)?

You are to be/ will be (Watson).

You can read this part/ the narrator.

Who will swap with/ take over from (Semyon)?

You have five minutes to practise.

Let’s rehearse.

Practise with the lines first.

Let’s go over some words/ phrases that might be useful.

You can use the book (this time).

Try to learn your lines by heart.

This will be our dress rehearsal/ practice run.

Give yourselves a clap.

A round of applause for everyone.

A big hand for the actors and actresses.

Some applause for the stars of the show.

That was a great performance!

Check now.

Fix the answers.

Everybody, read together.

Each student reads 2 sentences.

Copy this.

Take notes.

Make a sentence.

Write the English sentence.

Read the question and answer in English.

Choose an answer and fill in the blanks.

Draw a line and match.

Circle the answer.

Underline this word/sentence.

Count the points.

Please say it again.

Please give us an example.

Please speak more slowly/faster.

Please speak louder/softly.

Please speak in English.

Please help the other students.

Please go downstairs and make a copy.

Please share the book.

Let’s review.

Do up to page (20).

Look at the sentence model and make a sentence.

Preview this.

Memorize this.

Finish this.

Try to come up with another word.

Step aside, please, so that the class can see what you have written. Move to one side, please, so that we can all see.

Go and fetch some chalk from the office. I’ve run out of chalk. Would you please go and see if there’s any next door. Would you go and look for some chalk for me, please.

Work in twos / in threes / in groups of two, three / together with your partner / in pairs. Get into groups of three. Find a partner. Here is a task (an exercise) for you to work on in groups / pairs / threes.

That will do, thank you. That’s enough for now. All right, you can stop now. You will have to stop / finish in a minute. Your time is up now, I am afraid.

В конце урока

Time to stop.

It’s almost time to stop.

It’s time to finish.

Let’s stop now.

I’m afraid it’s time to finish now.

We’ll have to stop here.

There’s the bell. It’s time to stop.

That’s all for today. You can go now.  

There are still two minutes to go.

We still have a couple of minutes left.

The lesson doesn’t finish till five past.

Your watch must be fast.

Not time to stop.

We seem to have finished early.

We have an extra five minutes.

Wait a minute.

Hang on a moment.

Just hold on a moment.

Stay where you are for a moment.

Just a moment, please.

One more thing before you go.

Back to your places.  

Next time.

We’ll do the rest of this chapter next time.

We’ll finish this exercise next lesson.

We’ve run out of time, so we’ll continue next lesson.

Take a worksheet as you leave.          

Goodbye

Goodbye, everyone.

See you again next Wednesday.

See you tomorrow afternoon.

See you in room 7 after the break.

Have a good holiday.

Have a nice weekend. Class dismissed.

Enjoy your vacation..

Try not to make any noise as you leave.

Be quiet as you leave. Other classes are still working.

Let’s call it a day.

Have you finsihed?

Stop now.

Let’s check the answers.        

Any questions?

Collect your work please.

Pack up your books.

Are your desks tidy?

Don’t forget to bring your … tomorrow.

It’s almost time to stop.

I’m afraid it’s time to finish now.

We’ll have to stop here.

All right! That’s all for today, thank you.

That will do for today. You can go now.

See you again on Tuesday.

See you again tomorrow afternoon.

Have a good holiday(Christmas)(Easter).

Enjoy your holiday.

Don’t work too hard!

I hope you all have a nice vacation.

Cheerio now.

Have a nice weekend.

Thanks for your help.

Thank you and have a great day!

Дисциплина

Pay attention, everybody.

Waiting to start.

I’m waiting for you to be quiet.

Are you with me?

We won’t start until everyone is quiet.

Stop talking and be quiet.

Settle down now so we can start.        

Put your things away.

Close your books.

Put your books away.

Pack your things away.

Please stop talking now.

Stop talking.

Listen to what … is saying.

No more talking for a bit. That is nice and quiet. You others…sh…sh…

Calm down now, OK. That’s better.

Quiet please! Settle down and listen! That’s good. Thank you.

Many times have you been told that socializing is not done in my class.

OK, we need to be quieter to hear what everyone is saying.

Could I have your attention, please.

Not so much noise, please. Silence, please.

Get on with your work quietly.

Don’t keep turning around.

It isn’t time to finish yet.

There are still two minutes to go.

We still have a couple of minutes left.

It seems we have two or three minutes more.

The lesson isn’t supposed to finish until three.

Домашняя работа

This is your homework for tonight (today/next time).

For your homework would you do exercise 8 on page 43.

Prepare as far as (down to/up to) page 205

Finish this off at home.

Do the rest of the exercise as your homework for tonight.

You will have to read the last paragraph at home.

We’ll continue this chapter next Monday.

Do exercise 10 on page 23 for your homework.

Prepare the next chapter for Monday.

There is no homework tonight.

Remember your homework.

Оцените статью